Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

FFWD TECHNOLOGIA

LAW - LAMINAR AIRFLOW WING TECHNOLOGY

 

Odkrywanie i ustanawianie nowego „PRAWA” w aerodynamice kół rowerowych. Profil obręczy FFWD DARC (stosowany w kołach z kolekcji 2019 i starszych) został opracowany tak, aby był szybszy dzięki zmniejszeniu oporu i tworzeniu optymalnego przepływu powietrza wokół obręczy. Pierwotnie został zaprojektowany w oparciu o konfigurację z oponami 23 mm, od dawna standardem dla wielu rowerzystów. W wyniku nowej technologii, wiedzy i materiałów, jazda bezdętkowa była jednym z kluczowych osiągnięć w kołach ostatnich lat. Wraz z tym pojawiła się również potrzeba szerszych opon i konieczność wykonania szerszych felg. Samo wykorzystanie istniejącej technologii i dostosowanie jej do aktualnego standardu nie prowadzi do najlepszych rezultatów. Opracowywanie nowego aerodynamicznego profilu obręczy rozpoczęliśmy całkowicie od zera.

Tak wygląda porównanie profilu DARC z poprzednich kolekcji kół FFWD z nowym profilem LAW (stostowanym w modelach RAW, RYOT czy DRIFT):

 

Idealny profil obręczy ma kształt, który umożliwi przepływ powietrza wokół opony i obręczy, aby utrzymać przepływ laminarny, który przylega do powierzchni i łatwo przechodzi przez krawędź natarcia i spływ opony. Naszym celem było opracowanie nowego aerodynamicznego profilu obręczy FFWD.

Badania, rozwój i testy zaowocowały profilem obręczy FFWD LAW Tech. Specjalnie opracowany, aby utrzymać ten laminarny przepływ na większej części obręczy - podobnie jak płat - przy różnych kątach wiatru. Typowy kształt tego profilu obręczy stwarza warunki, które pozwalają uniknąć zakłócenia przepływu powietrza, co skutkuje mniejszym wytwarzaniem turbulencji, a tym samym oporem lub oporem za kołem.

Ciągły cykl rozwoju, testowania i dostosowywania! Dokładna procedura testowa została przeprowadzona w oparciu o najbardziej typowe warunki wietrzne, różnicę szerokości opon oraz wpływ siły nośnej i oporu na różne kształty obręczy. Wszystko po to, by zobaczyć, jak można osiągnąć najlepsze rezultaty, patrząc na warunki w prawdziwym świecie. Z tych testów wynika, że ​​technologia FFWD DARC okazała się idealna z oponami do 25 mm, patrząc na siłę nośną i opór powietrza indywidualnie. Profil LAW przenosi aerodynamikę na wyższy poziom. Podczas pomiaru stosunku siły nośnej do współczynnika oporu - który tworzy siłę ciągu do przodu - profil LAW oferuje znacznie więcej korzyści z oponami 25 mm i 28 mm.

Dzięki profilowi ​​LAW przepływ powietrza jest zoptymalizowany wokół obręczy i opony, gdzie  powietrze całkowicie podąża za powierzchnią. Profil DARC wykazuje więcej zakłóceń w przepływie powietrza w połączeniu z oponą 25 mm.

Jako ostateczny test porównaliśmy koła F4 i RYOT44 w konfiguracji tunelu aerodynamicznego. Testowanie obu kół z oponami 25 mm przy najczęstszych kątach wiatru od 0 do 10 stopni przy prędkości 50 km / h. Profil LAW zapewnia o 7,6% większą wydajność i przewagę aerodynamiczną w porównaniu z profilem DARC.

 

Polecane

pixel