FFWD TECHNOLOGIA

Budowanie szybkich, mocnych kół karbonowych - to cel jaki postawili sobie twórcy firmy od początku działalność FFWD Wheels w 2006 roku.

W ciągu kilku lat FFWD Wheels stała się spółką z globalną siecią dystrybucji i solidną reputacją. Wszystkie koła FFWD są splatane ręcznie w naszej firmie w holenderskim mieście Zwolle. Nasi konstruktorzy kół zwracają szczególną uwagę przy zaplataniu każdego koła. Dzięki temu koła są lekkie jak piórko i mocne jak żelazo i nie są produktem masowym. Koła FFWD są wysokiej jakości, ręcznie zbudowane w Holandii. FFWD produkuje nie tylko wysokiej klasy koła szosowe, budujemy koła również do jazdy na czas, triatlonu na tor czy do cyklocrossu.

>> FFWD WHEELS >> GET CONFIDENT >> GO FAST >>

Poniżej info o technologiach użytych w kołach FFWD, więcej informacji o FFWD na naszej stronie: http://www.ffwdwheels.com.pl/ 

Darc

Technologia FFWD DARC jest skrótem od "Double Arc" (podwójny łuk), który odnosi się do profilu obręczy. Rewolucyjny profil DARC poprawiający aerodynamikę poprzez znaczne zmniejszenie oporu powietrza. Powietrze ma tę cechę, że „przywiera” do powierzchni przedmiotu, który opływa i tworzy strefę negatywną, ściskając się tym bardziej w strefie pozytywnej łuku. W efekcie na łuku powietrze będzie bardziej skompresowane. Pozwoli to na zwiększenie ciśnienia tak jak dzieje się to na górnej części skrzydła samolotu. Zwiększone ciśnienie powoduje wzrost objętości przepływu powietrza w czasie i w rezultacie mniejszy opór przepływu powietrza w całego koła. Profil DARC jest stosowany do wszystkich F4R , F6R i modeli F9R!

 

Carbon

W naszych obręczach używamy wysokiej jakości karbon TC-35 (high tensile) na większości warstw. Ten materiał zapewnia obręczom wysoką wytrzymałość i odpowiednią sztywność. Zamiast używać sztywniejszych rodzajów karbonu, które są bardziej kruche stawiamy na optymalną sztywność przy zapewnieniu maksimum trwałości. W niektórych miejscach stosujemy mieszanki różnych karbonów, dodając jego sztywniejsze wersje aby zapewnić jeszcze lepszą sztywność naszych kół.

Warstwa zewnętrzna obręczy jest zawsze wykonana ze splotu 3K, która kładziona jest na krzyż. Kolejna warstwa to UDF (Uni-Directional Fiber) – włókna jednokierunkowe 3K ma stosunek sztywności/waga nieco niższy niż UDF (Uni-Directional Fiber) arkuszy równych włókien, ale nadrabia dając obręczom niesamowitą wytrzymałość. Dlaczego? Bo gdy włókno UDF (lub włókna) zostają przerwane, np. podczas kraksy, powstałe pęknięcie będzie się powiększać przez rozdarcie większej części arkusza, na którym jest akurat obciążenie. Splot zatrzyma pęknięcie, ponieważ każda warstwa jest ułożona w innym kierunku i rozprowadza siły na wiele stron

 

ECOM

Wszystkie obręcze są formowane w procesie Ecom (egual compression – równomiernej kompresji). Oznacza to, że obręcze w procesie produkcji są formowane za pomocą specjalnej „poduszki powietrznej”, która posiada kształt wewnętrznej stronny obręczy. Dzięki temu mamy pewność, że kompresja/ciśnienie jest jednakowe na całej powierzchni obręczy. W rezultacie nie mniej ważna część obręczy – jej wewnętrzna strona jest także idealnie gładka. Bez ubytków arkusze węglowe są połączone w jeden spójny system, co zapewnia że obręcz jest lżejsza i trwalsza. Technologia Ecom, która zapewnia gładką powierzchnię od wewnętrznej strony obręczy to dodatkowa zaleta, która nie jest powszechnie stosowana i zapewniana przez producentów kół karbonowych. Gładka wewnętrzna powierzchnia obręczy jest w szczególności ważna w miejscach styku z nyplami, ponieważ zapewnia najlepsze łączenie. To zapobiega uszkodzeniom nypli oraz szprych i zwiększa trwałość całych kół.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel