FACTOR BIKES - TECHNOLOGIA I AERODYNAMIKA

STANDARDY PRODUKCYJNE

Produkcja rowerów z włókna węglowego wymaga pewnych realiów. Jeśli chcesz robić tysiące ram, potrzebujesz dużej liczby rozsądnie wyszkolonych pracowników i większą ilość karbonu, która w procesie produkcji pozwoli na nieduże błędy. To dodatkowe włókno węglowe nie powoduje polepszenia jakość jazdy, zmniejszenia wagi lub poprawy sztywności w jakikolwiek sposób. To, co robi to pozwala pracownikom pracować szybciej, z mniejszą precyzją i wciąż produkować niezawodną ramę.

W Factor robimy to inaczej.

Naszym celem jest dążenie do niezrównanej doskonałości. Będzie tylko jedna wersja One, O2 lub Slick. Nie oferujemy tańszych wersji naszych ram wykonanych z większej ilości warstw tańszych włókien. To po prostu nie to, o czym mówimy.

Każda z naszych ram to nasz największy nakład w produkcji roweru w tej kategorii. One, O2 i Slick wykorzystują najnowocześniejsze techniki stosowane w produkcji rowerów z włókna węglowego.

Wycinamy arkusze włókna węglowego z niezwykłą precyzją. Uważamy, że odpady powinny znajdować się w koszu na śmieci, a nie zostać wbite w ramę. Uważamy, że jeśli Twój personel jest wysoko wyszkolony i ma czas na wykonywanie swoich obowiązków najlepiej, to nie musisz budować roweru, który przekroczyłby Twoje testy o 150 procent. Budowanie ramy, która przekracza standard testowania, sugeruje, że nie ma wystarczającej kontroli nad Twoimi procesami.

Podobnie uważamy, że kontrola jakości (QC) jest pomyłką. Oznacza to, że za późno doszło do wyłapania błędu. Nasza reputacja jako fabryki była cementowana, ponieważ przekładamy całą naszą produkcję na dokładnie kontrolowane procesy, które są takie same rano, jak w godzinach popołudniowych, tak że rower wyprodukowany w poniedziałek rano jest taki sam jak rower zrobiony w piątek po południu.

Nie musimy robić wszystkich rowerów. Chcemy robić rowery dla wymagającego kolarza, który poszukuje najlepszych doświadczeń. Wolimy zrobić mniej rowerów i utrzymać nasze standardy w stanie nienaruszonym niż obniżyć ich jakość.

Byliśmy zaangażowani w produkcję wielu najlepszych rowerów na świecie. Wiemy, jak wielki rower jeździ. Factor jest kulminacją wszystkich naszych lekcji, w jaki sposób najlepiej produkować rower z włókna węglowego.  

 

AERODYNAMIKA

Projektowanie roweru aerodynamicznego jest szalenie trudne. W porównaniu z samolotem lub samochodem, oszacowano dużą liczbę powierzchni i krawędzi do oceny. Co gorsza, przy każdym naciśnięciu pedału rowerzysta zasadniczo zmienia aerodynamikę systemu. Zastanów się, że samoloty nie muszą machać skrzydłami. Podczas projektowania bierzemy pod uwagę cały system - rower, kolarz i koła. Oznacza to spojrzenie na szereg pozycji kolarzy, a także ocenę różnych opon na naszych kołach.

Jedynym sposobem na celowe zaprojektowanie roweru odpornego na wiatr jest użycie oprogramowania Computational Fluid Dynamics (znanego jako CFD). Wiele firm z branży rowerowej zleca tę pracę firmom inżynieryjnym. My wykonujemy wszystkie nasze modele w domu na potężnych stacjach roboczych, które sprawiają, że komputer domowy wygląda jak kalkulator kieszonkowy.

Aby osiągnąć lepsze wyniki, opracowaliśmy nasz system integracji OTIS-One Total Integration. OTIS zawiera zintegrowaną kierownice z mostkiem dla płynniejszego przepływu powietrza, opatentowany widelec przedni, który zmniejsza powierzchnię czołową, dając wiatru większą powierzchnię i naszą podwójną rurę skośną Twin Vane.

Podwójna rura Twin Vane może wyglądać jak niezwykła odpowiedź na aerodynamikę, ale w rzeczywistości jest to najlepszy sposób na problem tworzenia aerodynamicznej ramy, która ma sztywność i uczucie tradycyjnego roweru szosowego. W połączeniu z kołami Black Inc 50, obie części pracują razem, aby wiatr przelatywał przez kanał płynnie, zanim rura rozgałęzi się i prześle go  na tylne koło. Chociaż większość kół aerodynamicznych działa najlepiej z oponami o średnicy 23mm, zmodyfikowaliśmy koła O2, One Chassis, Black Inc tak, że ich optymalna szerokość to 25 do 28mm, aby skorzystać z niższego oporu toczenia, lepszej przyczepności i komfortu.

Zwracamy również uwagę na aerodynamikę na naszym O2. Chociaż jest to dość tradycyjny rower szosowy, zastanawialiśmy się, jak działa na wietrze. Zauważ, że w ramie i widelcu nie ma ostrych krawędzi i że każda z rur przechodzi płynnie jedna w drugą. Ostre krawędzie mogą tworzyć turbulencje, które działają jak małe spadochrony. Z naszym triatlonowym i czasowym modelem Slick, nie zrobiliśmy żadnej sztuczki. Zaprojektowaliśmy specjalnie zoptymalizowaną wersję naszej skośnej rury Twin Vane dla modelu Slick, aby skorzystać z lekcji, których nauczyliśmy się przy One. Podobnie, Slick używa naszego przekłuwającego wiatr zewnętrznego widelca. Zaprojektowaliśmy także ramę i widelec, które mają być sparowane z naszym przednim kołem Black Inc Three i tylnym dyskiem, co zapewnia doskonałą prędkość.

Dla nas aerodynamika jest fundamentalną częścią naszej pracy.

 

TECHNOLOGIA

Dla większości firm, produkkuących rowery z włókna węglowego oznacza współpracę z jednym lub więcej podwykonawcami. Muszą współpracować z fabryką, aby wyprodukować rower, jaki chcą. Zakład ten może mieć ograniczony zakres technik konstrukcyjnych, ograniczony wybór włókien węglowych, być może tylko jedną żywicę. W interesie fabryki leży używanie tych samych  materiałów przez dłuższy czas. Bo chcą, aby ich pracownicy wykonywali solidne, spójne ramy dla każdego klienta.

Nie mamy do czynienia z tym problemem. Ponieważ posiadamy fabrykę, nie stoimy przed kwestią proszenia naszego wykonawcy o wyjście poza strefę wygody. Wybieramy, które włókna są najlepsze dla naszych rowerów, które żywice będą trzymać te włókna razem i jakie techniki konstrukcyjne są najbardziej odpowiednie w każdej lokalizacji ramy i widelca.

Mamy nieograniczoną kontrolę nad rowerem. Podczas gdy inne firmy wciąż próbują dowiedzieć się, jak produkować sztywne i niezawodne ramy o gramaturze 800 gramów, naszym wyzwaniem jest - upewnić się, że rower ma odpowiednią równowagę sztywności, dzięki czemu każdy kolarz ma wrażenie, że jeździ na czymś organicznym, to rzadka jakość, którą lubimy nazywać "żywą".

Mamy swobodę eksperymentowania z nowymi pomysłami i dlatego, że nasza zdolność do przenoszenia się z deski do rysowania, na prototyp, do modelu produkcyjnego jest niedościgniona w przemyśle, możemy na nowo wprowadzać innowacyjne rozwiązania, takie jak nasza rura skośna Twin Vane w modelu One. Stworzyliśmy ją nie jako środek do poprawy aerodynamiki, ale jako sposób na przywrócenie sztywności i jakości jazdy przy aerodynamicznym designie. Po co tworzyć aerodynamiczny rower, który nie daje przyjemności z jazdy?

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel