FACTOR BIKES - HISTORIA FIRMY

JESTEŚMY FACTOR

Nasz marka może być dla Ciebie nowa, ale nasze produkty na pewno nie są. Nasi inżynierowie i nasza fabryka stworzyli jedne z najbardziej poszukiwanych na świecie rowerów szosowych, rowerów, które pomogły zdefiniować to, czego oczekujemy od roweru szosowego z karbonu. Braliśmy udział przy  tworzeniu pierwszych niezawodnych ram kilogramowych i my byliśmy pierwszymi, którzy pokonali barierę 900g, a następnie barierę 800g.

Wyprodukowaliśmy rowery, które wygrały wiele wspaniałych wyścigów świata, od wyścigów klasycznych do etapów Tour de France, a nawet całego Tour de France i Giro. Nasi inżynierowie byli pionierami w procesach, które są uważane za najnowocześniejsze w rowerach z włókna węglowego. Nasza praca była naśladowana przez prawie każdą fabrykę i każdą markę rowerową pracującą w karbonie.

Przyszedł czas , kiedy zdaliśmy sobie sprawę, że jedynym sposobem na wyprodukowanie rowerów, które wykorzystałyby pełen zakres naszej kreatywności i wiedzy, było uruchomienie własnej marki. Teraz jesteśmy w stanie kontrolować każdą częśc projektu - geometrię, kształt ramy, wybór włókna i sposób jego ułożenia. 

Ponieważ posiadamy fabrykę, obok której żyjemy, dlatego możemy do niej wejść w dowolnym momencie, możemy przejść od projektu do prototypu do produkcji z prędkością, której żaden większy producent nie jest w stanie. Jesteśmy kolarzami i codziennie pracujemy z pasją do rowerów. Dążymy do doskonałości z prostego powodu, że doskonały rower to ten, na który chcemy jeździć.

 

STANDARDY PRODUKCYJNE

Produkcja rowerów z włókna węglowego wymaga pewnych realiów. Jeśli chcesz robić tysiące ram, potrzebujesz dużej liczby rozsądnie wyszkolonych pracowników i większą ilość karbonu, która w procesie produkcji pozwoli na nieduże błędy. To dodatkowe włókno węglowe nie powoduje polepszenia jakość jazdy, zmniejszenia wagi lub poprawy sztywności w jakikolwiek sposób. To, co robi to pozwala pracownikom pracować szybciej, z mniejszą precyzją i wciąż produkować niezawodną ramę.

W Factor robimy to inaczej.

Naszym celem jest dążenie do niezrównanej doskonałości. Będzie tylko jedna wersja One, O2 lub Slick. Nie oferujemy tańszych wersji naszych ram wykonanych z większej ilości warstw tańszych włókien. To po prostu nie to, o czym mówimy.

Każda z naszych ram to nasz największy nakład w produkcji roweru w tej kategorii. One, O2 i Slick wykorzystują najnowocześniejsze techniki stosowane w produkcji rowerów z włókna węglowego.

Wycinamy arkusze włókna węglowego z niezwykłą precyzją. Uważamy, że odpady powinny znajdować się w koszu na śmieci, a nie zostać wbite w ramę. Uważamy, że jeśli Twój personel jest wysoko wyszkolony i ma czas na wykonywanie swoich obowiązków najlepiej, to nie musisz budować roweru, który przekroczyłby Twoje testy o 150 procent. Budowanie ramy, która przekracza standard testowania, sugeruje, że nie ma wystarczającej kontroli nad Twoimi procesami.

Podobnie uważamy, że kontrola jakości (QC) jest pomyłką. Oznacza to, że za późno doszło do wyłapania błędu. Nasza reputacja jako fabryki była cementowana, ponieważ przekładamy całą naszą produkcję na dokładnie kontrolowane procesy, które są takie same rano, jak w godzinach popołudniowych, tak że rower wyprodukowany w poniedziałek rano jest taki sam jak rower zrobiony w piątek po południu.

Nie musimy robić wszystkich rowerów. Chcemy robić rowery dla wymagającego kolarza, który poszukuje najlepszych doświadczeń. Wolimy zrobić mniej rowerów i utrzymać nasze standardy w stanie nienaruszonym niż obniżyć ich jakość.

Byliśmy zaangażowani w produkcję wielu najlepszych rowerów na świecie. Wiemy, jak wielki rower jeździ. Factor jest kulminacją wszystkich naszych lekcji, w jaki sposób najlepiej produkować rower z włókna węglowego.  

 

DZIAŁALNOŚĆ FACTOR DO DNIA DZISIEJSZEGO

Factor Bikes powstał z zaangażowania w innowacje, szybkość i wydajność dzięki zaawansowanej technice; nasza dusza żyje w technologii i integracji z nią, a nasze dziedzictwo pochodzi z zaawansowanego motorsportu i lotnictwa W 2007r. Factor Bikes narodził się w skromnym zakładzie przemysłowym w Norfolk, w Anglii. Początkowo był odnogą bf1systems, wiodącej firmy inżynierskiej zajmującej się najwyższym poziomem projektowania, z najszybszymi, najbardziej prestiżowymi markami na świecie, w tym Ferrari, Aston Martin, Lamborghini, Maserati i wielu zespołami F1, Moto GP i WRC .  

Rok 2009 przyniósł nasz pierwszy projekt rowerowy dzięki rewolucyjnemu FACTOR001: jego unikalne podejście do jazdy na rowerze wyścigowym było wsparte jego pięknem i niepowtarzalnym wyrafinowaniem, jak na tamten czas. W dalszym ciągu rozwijamy się i rozwijamy, a początkowe zaangażowanie nie zmniejszyło się: nasz zespół inżynierów nieustannie podnosi poprzeczkę tego, co jest możliwe.

W roku 2012 rozpoczął się bardziej pionierski rozwój, Factor rozpoczął współpracę z firmą Aston Martin tworząc Factor ONE-77 kosztujący 25 tys. £

W 2013 roku zaprezentowaliśmy nasz pierwszy rower produkcyjny, innowacyjnie aerodynamiczny Vis Vires, który był całkowicie niezgodny z regulaminem UCI. Połączenie wszystkich rzeczy, które pojawiły się w prawdziwie oszałamiającym komplecie, obejmowało miernik mocy opracowany przez bf1system, „podwójną” rurę skośną z i podzielony widelec "Dual Bayonet". To stworzyło zupełnie nową klasę Superbike; która łączy w sobie aerodynamikę, całkowicie zintegrowany system danych w jednym pakiecie, aby zapewnić jednomyślne uznanie krytyków zarówno w światowej prasie rowerowej, jak i prestiżowych konkursach designerskich.

Na początku następnego roku nasza ekipa inżynierska zaczęła opracowywać następne ramy: ONE, ONE-S i O2. Choć w przeszłości współpracowaliśmy ściśle z zawodowcami, czuliśmy, że zmiany, których szukaliśmy, wymagały bardziej krytycznego spojrzenia. Wybraliśmy zwycięzcę zielonej koszulki Tour de France Badena Cookea. Baden był najlepszym profesjonalistą przez 14 lat, zdobywając ponad 50 wyścigów. W 2003 roku Baden rozpoczął walkę o etapy, a walka o zieloną koszulkę w Tour de France pochłonęła m.in. Robbiego McEwena i Erika Zabela. Baden, olimpijczyk, jeździł do dla ta chich grup jak Orica GreenEDGE i Saxo Bank.

Im bardziej nasz zespół inżynierski współpracował z Badenem, tym bardziej zyskały jego opinie. I tym bardziej, że Baden współpracował z naszym zespołem projektantów, tym bardziej zakochał się w tym, co Factor Bikes zamierzał zrobić. Wtedy nadszedł dzień, w którym Baden zabrał Vis Vires na próbną przejażdżkę, a jego los został przypieczętowany. Wkrótce po swojej pierwszej wycieczce na Vis Vires Baden nawiązał współpracę z kilkoma ekspertami z branży rowerowej i wraz z Robem Gitelisem kupił Factor Bikes od bf1system.

Zaprojektowana z udziałem zarówno Badena, jak i Davida Millara - brytyjskiego mistrza szosy i TT oraz wielu zwycięzcy wielu etapów Grand Tourów - nowy generacja rowerów Factor Bikes kontynuuje budowę na tym innowacyjnym dziedzictwie, bez żadnych kompromisów w luksusowych wykonaniach, wykorzystując tylko najwyższej jakości materiały, i wykańczania. Rowery Factor są doskonałym połączeniem rzemiosła mistrzowskiego, najlepszych materiałów, innowacyjnych procesów inżynieryjnych i produkcyjnych połączonych z najwyższym standardem wykańczania i dbałością o szczegóły w naszej fabryce. To wraz z dekadą doświadczeń w dziedzinie inżynierii i produkcji, zapewnia całkowitą kontrolę nad ramami: od koncepcji po projekt, po badania i produkcję, a poza tym nie będziemy wprowadzać kompromisów w żadnym miejscu w dążeniu do perfekcji aerodynamicznej i estetycznej oraz bezkonkurencyjnych, innowacyjnych osiągów.

 

DAVID MILLAR  

David Millar, obecnie emerytowany zdobywca koszulek we wszystkich trzech Grand Tourach - Tour de France, Giro d'Italia i Vuelta a España - jest starszym mężem stanu na rowerze, z reputacją osoby zarówno otwartej, jak i eleganckiej.

Naturalnie bezkompromisowy z 18-letnim doświadczeniem w WorldTour i Olimpiadzie, Millar jest kluczowym elementem naszego zespołu ds. rozwoju produktów: "Jestem bardzo dumny, że przyczyniłem się do szybkiego rozwoju modelu ONE, od roweru koncepcyjnego do maszyny wyścigowej", mówi o naszym współpracy w tworzeniu nowego modelu ONE. Podobnie jak my, nie zatrzymuje się w dążeniu do doskonałości aerodynamicznej i estetycznej.

Do jego osiągnięć należy zaliczyć cztery etapy Tour de France; pięć Vuelta a España; jeden etap Giro d'Italia; oraz brytyjskie krajowe mistrzostwo w kolarstwie szosowym i jeździe na czas. Jest jedynym brytyjskim kolarzem, który nosił wszystkie cztery koszulki Tour de France; jako pierwszy z dwóch brytyjskich kolarzy zakładał koszulki lidera we wszystkich trzech Grand Tourach.

Jego dbałość o szczegóły, spowodowana częściowo poszukiwaniem doskonałości w jeździe na czas, w połączeniu z jego wyrafinowanym stylem, czyni go idealnym partnerem do współpracy z naszym dążeniem do doskonałej perfekcji.

www.david-millar.com

 

WŁACICIELE FIRMY FACTOR - BADEN COOKE I ROB GITELIS  

Baden Cooke ścigał się w profesjonalnym peletonie przez 14 lat, zanim przeszedł na emeryturę po Vuelta a España 2013. Baden miał udaną karierę; w  zwyciężał etapy i zdobył zielona koszulkę w Tour de France w 2003 roku. Baden reprezentował Australię na Igrzyskach Olimpijskich w Atenach i jeździł w Europie dla najlepszych zespołów, takich jak FDJ, Saxo Bank i Orica-GreenEDGE. Baden przynosi wieloletnie doświadczenie w wyścigach rowerowych do firmy Factor Bikes, sprawdza każdy nowy model w celu zapewnienia najwyższej jakości.

 

Po zakończeniu swojej kariery rowerowej Rob Gitelis przeniósł się w 1996 roku na Tajwan, aby wejść w przemysł włókien węglowych i jest postrzegany jako jeden z założycieli fabryki Carbon Composite w Azji. Rob pracował nad kilkoma rowerami, które wygrały Ironman i Tour de France, mając w jednym roku aż pięć rowerów w Tour de France. W ciągu ostatnich 20 lat nastąpiło wiele zmian w rowerach karbonowych, a Rob była kluczową częścią tej innowacji. Rob jest siłą napędową zdolności inżynieryjnej, która istnieje w Factor.

 

WIĘCEJ INFO NA : http://factorbikes.com/

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel